Detaily, které sabotují vaší dietu

Máte nastudováno, co kdy a jak máte jíst nebo se pohybovat, ale přebytečná kila nejdou dolů? To může být velmi skličující. I maličkosti rozhodují o vaší váze a není to vždy jen o tom co sníte. Jednou z největších „sabotáží“ je pití. Tekuté kalorie – slazené šťávy, vitamínové nápoje, sirupy, ale také alkoholické nápoje výrazně zvyšují váš kilojoulový příjem bez toho, aby vás nasytil.

Výzkumy také prokázaly, že lidé mají sklon více jíst, když jí jejich přátele se kterými tráví svůj čas. Pokud přátele jí nezdravě, máte větší tendence jíst nezdravě i vy. Mrkněte na další důvody, které vám mohou bránit v hubnutí.

Pozor na velkou chladničku

Vzpomínáte, jak velkou lednici měly vaše babičky? A jak velkou máte vy? Milujeme svoje nerezové obrovské spotřebiče. Studie Briana Wansinka prokázala, že čím větší máte chladnička, tím více jídla v ní udržujete. A čím větší množství jídla, tím je víc pravděpodobné, že se do něčeho zakousnete. Studie také prokázala, že pokud připravujete jídlo z velké chladničky, uděláte větší porci, než pokrm připravený z potravin z malé lednice.

Ztraceni v hudbě

Nová studie, která byla zveřejněná v americkém časopise Journal of the Academy of Marketing Science poukázala na to, že pokud hrála v prodejně potravin hlasitě hudba, lidé o 30% více nakupovali nezdravé potraviny. A naopak, při tiché hudbě, lidé více nakupovali zdravé potraviny.

Na velikosti záleží

Vzhledem k tomu, že velikost nádobí se zvětšuje, zvětšují se také porce jídla. Sklenice na víno se také zvětšily z 65 ml před 300 lety na 450 ml dnes – což výrazně přispívá k vyšším kilojoulovým příjmům, pokud si na konci dne užíváte sklenku vína. Menším nádobím snížíte svůj denní příjem až o 16%.

Když jíte, věnujte se jídlu!

Nejezte u televize, tabletu, knihy nebo jiné činnosti. Sedněte si v klidu k jídlu a věnujte pozornost pouze jídlu. Pokud se při jídle věnujete jiné aktivitě, mozek bude ignorovat poselství hormonů, které regulují chuť k jídlu a vy se budete cpát mnohem více než při jídle v klidu.

Udělejte si plán

Naplánujte si hned ráno, co budete celý den jíst a v kolik. Svého plánu se držte. Pak vidíte kolik jste čeho za celý den snědli.