Jak ovládnout hlad a chutě

Vánoce jsou pryč, dětem končí prázdniny a mnoha dospělým dovolená. Většina z vás se během svátků jistě nedržela zpátky a máte problém dopnout džíny, které před svátky skvěle padly. Máte nastudováno, co jíst dopoledne, co jíst odpoledne. Víte vše o sacharidech, kaloriích a bílkovinách. Jenže roztáhnutý žaludek se kručením hlásí o slovo a vy těžko odoláváte smaženému řízku nebo dortíku a ještě večer u televize nebo rozečtené knihy. Ovládnutím hladu předejdete onemocněním srdce, cukrovce nebo poruchám metabolismu. Přejídání může vést k rezistenci na leptin. To znamená, že mozek na něj přestane reagovat a nedá tělu povel „přestat jíst“. Výsledkem je, že máte stále hlad. Ovládněte se a vaše tělo vám bude vděčné.

Nastavte si cíl

Buďte reálné a nastavte si přiměřený cíl, kolik chcete za měsíc zhubnout. Napište si, jak se hodláte bránit v neřestech, kolik chcete zhubnout a jak by měla vaše kondice za měsíc vypadat. Tím, že si stanovíte termín, se zvýší vaše soustředění a snaha.

Začněte svůj den pozitivně

Začátek dne s úsměvem vám dodá energii a pomůže zůstat v pohotovosti. Probuďte se a řekněte si nějaký pozitivní oblíbený citát nebo veselou hlášku z filmu. Má to magický efekt na váš mozek a více se budete snažit dosáhnout svého cíle.

Vždy se nasnídejte

Každý nový den začněte vydatnou snídaní. Zapomeňte na koblihu a ujistěte se, že vaše snídaně bude obsahovat bílkoviny a zdravé sacharidy pro dodání energie. Po takové snídani budete dlouho pocit sytosti. Během dne jezte každé 2 – 3 hodiny a střídejte velká jídla s menšími svačinami. Mezi jídlem nezapomínejte na pitný režim a dostatečně pijte.

Čaj nebo káva?

Káva a zelený jsou skvělými dodavateli energie a potlačují chuť k jídlu. Dejte si šálek kávy nebo čaje ke snídani, 45 minut před obědem, hodinu po obědě a hodinu před cvičením. Pokud se chcete vyhnout kofeinu, rozhodněte se pro čaj. Potlačíte chuť k jídlu a antioxidanty v zeleném čaji pomohou zbavit tělo škodlivých toxinů.

Doplňujte bílkoviny

Jezte bílkoviny s každým jídlem. Pomáhají vytvářet svalovou hmotu, tím pádem se vám nebudou vytvářet tukové polštáře. Kromě libového masa a vajec, naleznete snadno stravitelné bílkoviny v tofu, luštěninách a ořeších.

Dietní vláknina

Vláknina patří mezi důležité složky vašeho jídelníčku, zejména pokud máte potíže s trávením. Vlákninou označujeme řadu rostlinných nestravitelných látek. Potraviny, které obsahují vlákninu dodají pocit plnosti, zaplní žaludek, ale současně nijak nezvyšují energetický příjem.

Použijte koření jako spalovače tuků

Kurkuma, chilli, skořice, zázvor nebo anýz patří mezi koření, které urychlují metabolismus a tím podporují spalování tuků. Zařaďte je do svého jídelníčku.

Chuť na sladké zažeňte hořkou čokoládou

Kvalitní hořká čokoláda má nízký obsah kalorií, působí pozitivně na psychiku a proti stresu. Vybírejte pouze čokoládu s obsahem kakaa více než 80%.

Nezoufejte, když se výsledky nedostaví okamžitě a hlavně to nevzdávejte. Musíte věřit, že ty džíny o číslo menší opět zapnete a v létě vyrazíte k vodě v bikinách.