Dnes více než kdy v minulosti jsou cizí jazyky nutností. S rozvojem technologií a nadnárodních konceptů je dokonce angličtina základ a další cizí jazyk bonusem pro získání dobře placeného zaměstnání. S učením cizích jazyků by se proto nemělo otálet a mělo by se začít co nejdříve. Jsou dokonce zastánci teorie, že je vhodné začít rovnou po narození, takzvaně od plínek. Jak takové učení probíhá a čemu se při výuce malých dětí vyvarovat? Na co se naopak zaměřit?
Nejdůležitější je přirozenost
Při seznamování dětí s angličtinou nebo jiným cizím jazykem je nutné dbát na naprostou přirozenost a spontánnost. Mělo by vycházet z podobného modelu jako je učení v bilingvní rodině, kdy otec mluví na dítě jinou řečí než matka. Z obdobného principu vychází teorie o učení cizích jazyků od plínky. Děti jednoduše seznamujete s angličtinou pomocí říkanek, písniček nebo her nebo při běžných domácích úkonech, kterým dítě rozumí a je jim schopno spontánně porozumět.
Mluvit bez ostychu
Ne každý se však cítí na to být svému dítěti lektorem, v předškolním věku se ale již nabízí kurzy angličtiny pro nejmenší pod dohledem odborného lektora. Výuka probíhá hravou formou, během lekce se často mění činnosti, protože malé děti ještě nejsou schopny delšího soustředění. Prostřednictvím říkanek, písniček, videí, her či imitování se děti seznamují se základy angličtiny. I lektoři mluví během lekcí pouze anglicky, aby děti snáze pochopily rozdíl mezi mateřštinou a cizím jazykem. To jim později umožňuje mluvit anglicky bez jakéhokoli ostychu.
Kolik jazyků umíš?
Tolikrát jsi člověkem, říká jedno přísloví. Právě znalost dalších cizích jazyků otevírá našim dětem dveře poznání nejen v soukromém životě, ale nabízí více možností v zaměstnání. Důležité je nezkazit jim radost z učení a umožnit jim postupně rozvíjet znalosti nejen v angličtině, ale například i ve francouzštině při kurzech francouzštiny pro děti na míru. Takové kurzy jsou určené pro minimálně 3 děti obdobného věku a jazykové úrovně, které vytvoří skupinku, která se rozvíjí podle svého tempa.